Saturday, October 9, 2010

WCT dapat kontrak bina KLIA2 RM486j

| Saturday, October 9, 2010 | 0 comments



WCT Bhd memperoleh kontrak pembinaan kompleks bersepadu di Terminal Tambang Murah (KLIA2) di Sepang bernilai RM486 juta daripada Malaysia Airport Holdings Bhd (MAHB).

Syarikat pembinaan dan infrastruktur itu dalam kenyataannya kepada Bursa Malaysia, berkata kontrak berasaskan model ‘bina-kendali-serah’ itu untuk tempoh konsesi sehingga 25 tahun.

“WCT dan MAHB akan mengendalikan konsesi berkenaan menerusi kenderaan tujuan khas (SPV) yang 70 peratus kepentingannya dikuasai WCT.

“Kos pembinaan dianggarkan bernilai RM486 juta dan dijangka siap pada 30 Jun 2012,” kata kenyataan itu.

Selepas tempoh tamat, tempoh konsesi boleh dilanjutkan selama 10 tahun lagi, tertakluk kepada syarat dan terma, katanya.

WCT berkata, SPV berkenaan akan membiayai sebahagian daripada kos menerusi dana dalaman dan pinjaman bank.

“Berikutan KLIA2 bakal menjadi terminal untuk penerbangan tambang murah dan jangkaan permintaan terhadap penerbangan tambang murah, prospek bagi SPV adalah positif,” kata WCT.

Konsesi itu, katanya tidak memberikan sebarang kesan material kepada aset bersih, pendapatan dan gearan WCT untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2010 dan ia dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan syarikat pada masa depan.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com