Thursday, July 2, 2009

Klimaks atau tidak

| Thursday, July 2, 2009 | 0 comments

SOALAN

SAYA wanita berusia 30 tahun dan baru berkahwin. Saya ingin bertanya, bagaimana cara untuk mengetahui saya sudah mencapai klimaks?


Ini kerana apabila setiap kali ‘bersama’, saya hanya berasa geli dan kadangkala seperti mahu buang air kecil tetapi ia tidak mengeluarkan apa-apa air. Adakah ini kerana saya pernah melakukan onani waktu bujang dulu? Bagaimana perkara ini dapat diatasi?

ADEERA
Jasin, Melaka


JAWAPAN

Klimaks atau orgasma dalam erti kata yang senang ialah kemuncak rangsangan seksual dan bermaksud kemuncak keseronokan seksual yang dikecapi individu itu apabila bahagian tubuhnya yang mengghairahkan dirangsang hingga menimbulkan perasaan syahwat.

Untuk anda, saya pasti anda pernah menghayati keseronokan ketika melakukan onani. Jadi kemuncak rangsangan kepada bahagian tubuh badan yang anda rangsang yang dikatakan klimaks.

Ada juga ketika belum mencapainya anda akan berasa pelbagai perasaan yang mengelirukan seperti geli, mahu buang air kecil atau rasa macam bahagian bawah perut mencengkam atau senak, ia petanda yang anda hampir mencapai kemuncak.

Jika anda tersentap atau menghentikan rangsangan atau menahannya, proses kemuncak itu akan terbantut! Jadi jangan menahan, teruskan dan nikmatinya kerana kemungkinan besar yang akan berlaku ialah ejakulasi air mani dan bukan kencing!

Jangan salahkan perbuatan onani yang anda pernah lakukan. Itu sejarah dan tiada kaitan langsung dengan ‘masalah’ anda sekarang.

Jika anda masih membawa perasaan salah itu, sukar untuk anda kecapi keseronokan syahwat. Ketepikan perasaan salah dan bantu pasangan merangsang anggota tubuh badan anda.

Jika anda masih sukar capai klimaks bersama pasangan, saya syorkan berjumpa pakar seks.

Jika berminat, anda boleh ke Klinik Kesihatan Seksual, Damai Service Hospital, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur. Kita sedia memberi khidmat bimbingan dan terapi seksual.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com