Thursday, April 22, 2010

Saga model terlaris

| Thursday, April 22, 2010 | 0 comments

PROTON Holdings Berhad (Proton) yakin dapat mencapai pertumbuhan jualan domestik kenderaannya antara enam dan tujuh peratus pada tahun ini berikutan prestasi jualan semasa yang semakin kukuh.

Pengarah Urusannya, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, berkata unjuran itu hampir sama dengan pertumbuhan yang dicatatkan syarikat pengeluar kereta nasional itu pada tahun lalu.

Beliau berkata, permintaan untuk kenderaan keluaran Proton begitu memberangsangkan dan positif terutama dengan model baru. “Berdasarkan jualan semasa yang terus kukuh serta rancangan memperkenalkan model baru selain model sedia ada yang diberi nafas baru, saya percaya Proton dapat mencapai unjuran disasarkan.

“Malah, persepsi dan permintaan terhadap model keluaran Proton kini semakin baik dan tahun ini juga, kami menjangkakan pertumbuhan besar untuk eksport dan sedang menilai angkanya,” katanya sempena kunjungan pegawai pengurusan kanan Proton ke The News Straits Times Press (M) Bhd (NSTP), semalam.

Menurutnya, pada tahun ini juga, Proton akan memperkenalkan model baru selain memberi wajah baru terhadap model sedia ada.

Bagaimanapun, katanya, model utama yang menyumbang kepada pertumbuhan besar Proton adalah Saga, Exora serta Persona. “Model Saga terus kekal sebagai model terlaris dengan jualan melebihi 7,000 unit sebulan diikuti Persona lebih 4,000 unit sebulan serta Exora 2,500 unit sebulan.

“Kami percaya melalui tiga model utama ini, ia dapat meningkatkan jumlah jualan sedia ada dan Proton akan terus memastikan model terbabit menjadi pilihan pengguna serta kukuh bukan saja di pasaran domestik, malah antarabangsa,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya turut bekerjasama dengan pengedar dan pihak lain bagi memastikan lebih banyak unit kenderaan dapat dijual serta memenuhi tempahan pelanggan.

Mengulas mengenai model baru Proton, beliau berkata, pada tahun ini, pihaknya akan memperkenalkan model gantian untuk Proton Waja.

Menurutnya, selain Waja, pada awal tahun depan, model Exora Turbo juga akan berada di pasaran apabila ia dijangka disiapkan akhir tahun ini.


Sumber: Berita Harian

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com