Saturday, October 9, 2010

Kes Bunuh Datuk Sosilawati: Peguam dakwa Jesyntha mangsa keadaan

| Saturday, October 9, 2010 | 0 comments



KUALA LUMPUR: “Jesyntha adalah mangsa keadaan,” kata peguam kepada wanita paling dikehendaki polis, Jesyntha Clarene Isreal, 27, berhubung penahanan wanita itu kelmarin.

Peguamnya, M Manoharan ketika ditemui berkata, perkara ini perlu disiasat dengan lebih mendalam lagi tetapi buat masa ini, anak guamnya itu tiada kaitan dengan mana-mana suspek.

“Saya minta polis siasat,” katanya yang ditemui di Pusat Tahanan Sementara, Balai Polis Bukit Jalil, di sini, semalam.

Sebelum itu, Jesyntha direman enam hari hingga 13 Oktober ini selepas ditahan ketika menyerah diri di Ibu Pejabat Polis (IPD) Daerah Dang Wangi, di sini petang kelmarin bagi membantu siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati dan tiga individu lain.

Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Majistret Ahmad Shakib Ismail di sini semalam.

Mahkamah turut membenarkan Jesyntha dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan selepas mengadu kurang sihat.

Sementara itu, polis mendapat perintah mahkamah untuk melanjutkan tempoh reman tiga suspek termasuk peguam adik-beradik berhubung kes ahli perniagaan yang dilaporkan hilang baru-baru ini sehingga 13 Oktober ini.

Seorang daripada suspek itu adalah suspek utama dalam kes pembunuhan Sosilawati.

Kelmarin, ketiga-tiga suspek terbabit ditahan semula di lokap Balai Polis Petaling bagi membantu kes kehilangan seorang kontraktor, Mohd Syafiq Abdullah, 37, yang dilaporkan hilang bersama rakan niaganya, April lalu.

Dalam pada itu, lima lagi suspek ditangkap semula selepas tempoh tahanan reman mereka tamat semalam.

Perkara ini disahkan melalui satu kenyataan dikeluarkan dalam laman sosial Polis Diraja Malaysia (PDRM).

“Reman untuk lima lagi suspek yang ditangkap semula hari ini bersangkutan laporan Balai Polis Petaling akan dilanjutkan mengikut keperluan siasatan,” menurut kenyataan itu. Polis dipercayai akan memohon lanjutan tempoh tahanan reman terhadap kelima-lima suspek hari ini bagi membantu kes kehilangan Mohd Syafiq Abdullah, 37, bersama rakan niaganya.

Sebelum ini, semua mereka ditahan bagi membantu siasatan membabitkan kes Sosilawati, 47, yang juga pengasas produk kecantikan, Nouvelle Visages, dibunuh kejam bersama pemandunya, Kamaruddin Shansuddin, 44; peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan perunding kewangannya, Noorhisham Mohammad, 38, di sebuah ladang persendirian di Tanjung Sepat, Banting pada 30 Ogos lalu.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com