Friday, July 22, 2011

Bahana minyak dagu

| Friday, July 22, 2011 | 0 comments


SEBUT saja ‘minyak dagu’ bayangan misteri mula menjengah fikiran masyarakat.

Bukan saja mencetuskan kebimbangan serta membuat orang lain menderita jika terkena minyak sihir atau guna-guna itu, malah masih ada yang sanggup menggunakannya sekalipun ditegah Islam.
Pengajaran daripada kesan buruk amalan minyak dagu menarik minat MIG untuk muncul bersama sebuah lagi karya seram bertajuk Minyak Dagu arahan Azhari Zain.

Ia menggandingkan pelakon sedang meningkat, Fezrul Khan bersama Yana Samsuddin selaku pasangan utama.

Barisan pelakon lain yang menjayakannya juga bukan calang-calang seperti Maimon Mutalib, Mior Hashim Manap, Kartina Aziz, Zul Suphian dan Wan Hanafi Su. Nama mereka sudah cukup hebat untuk mengikat filem ini agar menjadi karya yang kuat kelak.

Menceritakan mengenai filem itu, Azhari ketika ditemui berkata, karya berkenaan diketengahkan untuk memberi mesej dan pengajaran berguna kepada masyarakat.

“Tidak kira berapa banyak filem yang saya arahkan, paling penting, setiap satu mesti menyelitkan mesej yang membina kepada penonton.

“Mungkin minyak dagu bukan satu isu baru, tapi ramai masih kurang faham mengenai kesan buruknya. Saya rasa penggunaan minyak dagu jarang-jarang diketengahkan dalam filem.

“Apapun pembikinan Minyak Dagu menarik kerana penulis skrip, Meor Shariman Meor Shafie banyak membuat penyelidikan.

“Ini dapat memberi gambaran lebih tepat untuk diterjemahkan dalam filem apatah lagi orang lebih banyak mendengar namun tidak tahu akibat minyak dagu boleh membuat orang lain sengsara,” katanya pada majlis doa selamat dan pelancaran filem Minyak Dagu di Wisma MIG, Petaling Jaya, baru-baru ini.

Azhari sinonim dengan pengarahan filem seram antaranya, Santau, Mantra, Flat 3A dan Keramat.

Fezrul, 29, yang membintangi filem kedua MIG selepas Sumpahan Kum-Kum, mengakui teruja dengan prospek lakonan filem Minyak Dagu.

“Minyak Dagu? Ada pelbagai cerita didengar daripada orang tua, tetapi tidak tahu bagaimana minyak dagu diperoleh dan tujuan penggunaan.

“Saya sendiri berdebar diberi watak sebagai Azman yang pasif dalam filem itu. Apapun saya harap cabaran bekerja bersama Azhari memberi pengetahuan baru buat saya,” katanya.

Yana, 26, kali kedua membintangi filem seram selepas Histeria terbitan Tayangan Unggul pada 2009 arahan James Lee.

“Minyak Dagu menyusul selepas telemovie Kubur Tak Bertanda dalam slot Astro Citra sebelum ini. Saya teruja membintangi Minyak Dagu kerana meneruskan kesinambungan berlakon bersama ramai pelakon terkenal. Saya pernah bergandingan bersama Pierre Andre dan Shaheizy Sam dalam filem MIG.

“Apa diharapkan saya dapat merasa dan mencungkil rasa ingin tahu mengenai minyak dagu yang dikatakan diambil daripada mayat wanita meninggal dunia. Menarik untuk diketahui,” katanya memegang watak sebagai Emelda.

Filem berkisar mengenai pasangan Azman dan Emelda sudah bertunang yang merancang untuk berkahwin. Namun sikap Azman yang kedekut membuatkan ibu bapa Emelda, Mak Ainon dan Pak Leman lebih senang dengan Dr Johan, bekas teman lelaki Emelda.

Disebabkan keluarga Emelda memilih Dr Johan sebagai menantu, Azman menggunakan ilmu sihir terhadap Emelda.

Minyak Dagu baru memulakan penggambaran di sekitar Kuala Lumpur dan Petaling Jaya.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com