Thursday, July 14, 2011

PDRM dan UITM bina Akademi Kepolisan

| Thursday, July 14, 2011 | 0 comments




SHAH ALAM: Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini memeterai kerjasama dengan Universiti Teknologi MARA (UiTM) bagi antara lain mewujudkan Akademi Kepolisan di UiTM bagi mendedahkan penuntut universiti itu mengenai kerjaya dalam bidang berkenaan dan peluang pengajian kepada anggota polis yang berminat.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata PDRM menyambut baik hasrat UiTM bagi menubuhkan akademi berkenaan yang akan mempertingkatkan kemahiran dan kelayakan akademik anggota polis selain menjalankan kajian secara bersama bagi meningkatkan mutu perkhidmatan pihak berkuasa itu.

"Kita harap jiwa kepolisan ini akan didedahkan kepada penuntut UiTM yang bakal menjadi ketua negara pada masa depan supaya mereka faham bidang tugas polis dan dalam masa yang sama bagi pihak kita akan mempertingkatkan sistem penyampaian PDRM," katanya dalam sidang media selepas mewakili PDRM menandatangani Perjanjian Persefahaman (MoU) mengenai kerjasama itu dengan UiTM di sini hari ini.

Naib Canselor UiTM Prof Datuk Dr Sahol Hamid Abu Bakar mewakili institut pengajian tinggi itu di majlis tersebut.

Dr Sahol Hamid berkata fasa pertama kerjasama PDRM dan UiTM untuk menggerakkan akademi itu, Maktab Polis Diraja Malaysia Kuala Lumpur akan terbabit secara langsung dalam pengendalian Kursus Bahasa Inggeris Komunikatif pada 18 hingga 22 Julai ini di UiTM membabitkan 25 anggota polis frontline dan polis pelancong di Lembah Klang.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com