Tuesday, January 5, 2010

Sosilawati bukti sudah sah nikah

| Tuesday, January 5, 2010 | 0 comments

KUALA LUMPUR: Usahawan kosmetik yang juga bekas isteri penyanyi kumpulan Lefthanded, Nash, Datuk Sosilawati Lawiya semalam menunjukkan bukti beliau sudah bernikah sebelum ditangkap berkhalwat dengan suaminya pada malam Tahun Baru, Jumaat lalu.

Perkara itu didedahkan peguam Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain yang mewakili Sosilawati pada satu sidang akhbar yang dihadiri Sosolawati di pejabat guaman Zaidi Zain & Associates di sini, semalam.

Mohd Zaidi yang menunjukkan bukti surat akuan nikah Sosilawati kepada pihak media, berkata anak guamnya bernikah dengan pasangannya di Songkhla, Thailand pada 25 November tahun lalu.

Bagaimanapun, Sosilawati enggan mendedahkan identiti suaminya, tetapi memberi jaminan akan berbuat demikian selepas kes tangkapan khalwat itu selesai.

Mengikut laporan media sebelum ini, Sosilawati ditangkap khalwat dengan seorang duda anak tiga di Astana Damansara, pada malam Tahun Baru. Bagaimanapun dia gagal menunjukkan surat nikah itu ketika diminta pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Mohd Zaidi berkata, surat akuan nikah itu menyokong keterangan anak guamnya kepada media sebelum ini bahawa beliau sudah bernikah semasa ditangkap khalwat.

"Anak guam saya sedang dalam proses mendaftarkan pernikahan itu. Mereka bernikah baru sebulan dan mengikut undang-undang ia masih berada dalam tempoh masa yang ditetapkan untuk pendaftaran di negara ini," katanya.

Mohd Zaidi turut menafikan laporan akhbar bahawa anak guamnya diarahkan hadir ke ibu pejabat Jais semalam bagi membolehkan Jais membuat siasatan berhubung dakwaan pengesahan perkahwinan mereka.

Katanya, tiada arahan rasmi berhubung waktu, tarikh dan masa diberikan untuk anak guamnya hadir ke pejabat Jais, cuma kenyataan dalam akhbar yang dibuat Pegawai Perhubungan Awam Jais, Mohd Hidayat Abd Rani.

"Notis yang diberikan Jais menyatakan tarikh hadir 1 Januari lalu, iaitu malam sama Sosilawati

Mohd Zaidi turut mempersoalkan notis itu kerana tidak memberikan butiran mengenai kesalahan dilakukan anak guamnya, malah beliau tidak dibawa ke balai polis atau ke pejabat Jais selepas tangkapan.

"Notis itu juga hanya ditujukan kepada Sosilawati seorang, biasanya kedua-dua pasangan akan diberikan notis yang sama dan bukan seorang saja," katanya.

"Oleh itu kita akan berhubung dengan Jais mengenainya dan mendapat kepastian apa yang perlu dilakukan anak guam saya. Jika ada sebarang pertuduhan ia perlu dibuat dengan cara yang berhemah," katanya.
ditangkap," katanya.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com