Sunday, March 13, 2011

Bayi 3 bulan mati tersedak susu di taska

| Sunday, March 13, 2011 | 3 comments



KUALA LUMPUR - Kegembiraan sepasang suami isteri menimang cahaya mata sejak tiga bulan lalu berakhir sekelip mata apabila bayi mereka mati didakwa akibat tersedak susu di sebuah taman asuhan kanak-kanak (taska) di Presint 17, Putrajaya kelmarin.

Bayi perempuan berusia tiga bulan itu, Nur Alia Maisara Mohd. Idzwan (gambar kecil) yang baru diletakkan di taska tersebut sejak seminggu lalu disahkan meninggal dunia pada pukul 11.20 pagi.

Ibu bayi itu, Mazuin Mardzuki, 27, berkata, dia dan suami, Mohd. Idzwan Mohd. Yusuf, 29, menghantar anak tunggal mereka ke taska berhampiran rumah di Blok D, Presint 17 itu selepas dia habis pantang bersalin.

3 comments:

Anonymous said...

betul ker ditaska dia minum susu tu? diharap sebelum sesiapa disalahkan, eloklah kita selidik dan mencari perkara sebenar.menurut apa yang saya perolehi, pada hari kejadian, pengasuh di taska belum lagi memberi susu kepada baby tersebut.buktinya melalui botol susu yang dibekalkan oleh parentnya masih penuh.

Anonymous said...

tak mungkin tersedak susu selepas beberapa jam disusukan oleh ibu nya.. statement taska tak sama antara satu pengasuh dengan pengasuh yang lain. sorang ckp susu dan sorang ckp tidak. Mintak terkena pada keturunan org yang bersalah. rasa lah hilang anak ditangan org lain.

Anonymous said...

Ini bukan kes yang pertama. Pihak mana yang komen pertama diatas tu. Harap pihak tertentu dapat lakukan sesuatu sebelum kes seperti ini berulang pada ibu bapa yang lain. Mengikut akhbar kejadian di Putrajaya Presint 17. Harap keluarga Nur Alia Maisara tabah hadapi dugaan. Takziah.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com