Tuesday, July 31, 2012

Hindari nafas berbau di bulan Ramadhan

| Tuesday, July 31, 2012 | 0 comments


GIGI yang bersih menampilkan peribadi menarik. Amalan berkumur, menyah sisa makanan di celah gigi atau menggosok gigi perlu dilakukan bagi menjaga gigi agar terhindar daripada pembiakan bakteria dalam mulut.

Menggosok gigi sekurang-kurangnya dua kali sehari selepas bangun dan sebelum tidur membantu mengekalkan kesihatannya. 

Justeru, bagi mereka yang gusar dengan bau mulut sepanjang Ramadan ini, Colgate-Palmolive Marketing Sdn Bhd memperkenalkan Colgate Plax Fresh Tea untuk memberi kesegaran sepanjang hari.

Sebahagian kita berasa bimbang dengan nafas berbau disebabkan mulut kering.

Untuk memberi perlindungan antibakteria dan nafas segar berpanjangan sehingga 12 jam, penggunaan flos dan berkumur dapat membantu mengatasinya. 

Pengarah Pemasaran Colgate-Palmolive Marketing Sdn Bhd, Chris Pikounis, berkata formula segar dengan rasa teh asli dapat memberi keyakinan sepanjang hari. 

“Colgate Plax Fresh Tea baru yang menyegarkan hadir dengan rasa teh dan memberi keyakinan melalui nafas segar sehingga 12 jam. 

“Ia mempunyai formula antibakteria yang membantu mengurangkan plak dan membunuh sehingga 99.9 peratus bakteria manakala kandungan fluorida yang terdapat di dalamnya membantu mencegah kaviti pada gigi,” katanya mengenai produk yang diperkenalkan, baru-baru ini. 

Colgate mengesyorkan penggunaan ubat kumur antibakteria untuk mengawal bakteria mulut yang tidak boleh dihilangkan melalui cara memberus atau menggunakan flos sehingga 80 peratus. 

Caranya mudah, hanya perlu berkumur dengan Colgate Plax Fresh Tea sebanyak dua kali selepas bersahur dan berbuka bagi mengekalkan nafas yang segar sepanjang hari. 

Mengandungi ekstrak dan berperisa teh asli yang menyegarkan, ia membantu memberi perlindungan antibakteria selama 12 jam. 

Disahkan halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), ia dihasilkan menggunakan formula bebas alkohol dan sesuai untuk kegunaan harian. 

Formula tanpa alkohol itu menyediakan penjagaan yang lembut untuk mulut secara berkesan bagi melengkapkan amalan penjagaan yang sihat selain memberus, menggunakan flos dan membuat pemeriksaan yang kerap bersama doktor gigi. 

Sementara itu, bagi membantu membersihkan gigi secara mendalam, Colgate turut memperkenalkan berus gigi SlimSoft untuk mereka yang mementingkan kebersihan. 

Berus yang nipis berukuran 0.01 milimeter itu membantu membersihkan bahagian yang sukar dicapai berus biasa terutama di antara gigi dan bawah garis gusi. 

Ia sesuai digunakan mereka yang mahukan pembersihan secara lebih mendalam yang bukan saja lembut untuk gigi, malah di bahagian gusi bagi membantu mengelak berlaku kerosakan di bahagian itu. 

Colgate Plax Fresh Tea kini boleh didapati di semua kedai jualan runcit terkemuka dan farmasi pada harga disyorkan RM7.90 untuk 250 mililiter dan RM18.90 bagi 750 mililiter manakala RM6.90 untuk Colgate SlimSoft. 


Tip penjagaan gigi untuk senyuman yang sihat: 


  • Memberus dengan kuat tidak semestinya menjadikan gigi lebih baik. Namun, apa yang penting adalah menggunakan berus dan mengamalkan cara menggosok gigi yang betul.
  • Memberus dengan kuat berisiko merosakkan gusi.
  • Cara menggosok gigi yang disyorkan adalah menggunakan berus yang lembut atau lebih lembut. Kebanyakan pakar gigi bersetuju penggunaan berus lembut terbaik untuk menghapuskan plak dan sisa makanan yang terselit di celah gigi.
  • 0 comments:

    :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

    Post a Comment

    Related Posts with Thumbnails

    THERE ARE MORE HERE

     

    Malay Mail Online

    The Star Online: Most Viewed: Nation

    NST Online: Topnews

    The New York Times

    The Washington Post

    Gossip Cop

    Harakahdaily

    Malaysiakini

    Harian Metro: BeritaUtama

    Berita Harian: Mutakhir

    Kosmo Online

    CNN.com

    Followers

    Please leave your blog link

    © Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com