Saturday, April 12, 2008

Awas penangan 'Datuk Kabi'

| Saturday, April 12, 2008 | 0 comments



KUALA LUMPUR - Selepas penglibatannya dibongkar media Jumaat lalu, mangsa-mangsa penipuan 'Datuk Kabi and family' mula tampil membuat laporan polis mengenai kegiatan sindiket tersebut.

Kebanyakan mangsa mendakwa modus operandi digunakan 'Datuk' itu amat licik sehingga mereka terpesona dengan janji-janji yang ditabur suspek semasa berunding.

Seorang mangsa, Terrence Chan, 31, mendakwa, dia yang bekerja sebagai ejen hartanah kerugian RM20,000 apabila ditipu oleh 'Datuk' yang tidak membayar perjanjian sewa masuk ke sebuah rumah banglo di Jalan Ampang di sini.

"Sebaik menduduki rumah itu, 'Datuk' itu telah menyerahkan sekeping cek bernilai RM20,000 malangnya apabila cek itu cuba ditunaikan ia didapati cek tendang," katanya ketika ditemui di Brickfields semalam.

Menurut Terrence, dia tidak sangka akan ditipu kerana semasa rundingan mendiami rumah banglo tersebut dibuat, 'Datuk' itu turut memperkenalkan seorang peguam kepadanya.



Malah ujarnya, dia mudah percaya dengan 'Datuk' itu kerana melihat ahli keluarganya yang 'mempamerkan' dua buah kereta mewah termasuk Nissan Fairlady dan Toyota Estima semasa proses rundingan di rumah mereka.

Seorang lagi, mangsa Wei Yue Wan, 48, merupakan seorang kontraktor dalaman pula berkata, dia kerugian RM8,000 apabila ditipu seorang ahli keluarga 'Datuk' tersebut.

Ceritanya, dia mula mengenali salah seorang ahli keluarga 'Datuk' itu pada September lalu sebelum diminta memasang lampu di sebuah rumah banglo di sini.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com