Saturday, December 25, 2010

Korset anggun gaya kasual

| Saturday, December 25, 2010 | 0 comments



PAKAIAN dalam berbentuk korset yang berfungsi melindungi kekurangan tubuh serta membentuk bahagian bawah tubuh wanita seperti perut, pinggul dan paha menjadi lebih anggun kini bukan sekadar pakaian dalam semata-mata.

Tetapi dengan rekaan lebih moden, korset sama ada pendek, separuh atau berbentuk legging kini boleh dipadankan bersama blaus atau kemeja untuk aktiviti kasual.

Menerusi Pusat Kajian Sains Manusia yang berpangkalan di Jepun, Wacoal mendahului pemasaran korset dengan menghasilkan produk yang bakal menjadi kesukaan ramai wanita.

Bertapak kukuh hampir tujuh tahun di Malaysia, Wacoal kini menghasilkan rekaan lebih moden dan segar sama ada untuk pemakaian di rumah atau gaya kasual di luar.

Menurut Pengarah Eksekutif Wacoal Malaysia Sdn Bhd, Hisao Sugiyama, permintaan yang tinggi terhadap fabrik kapas menjadikan peningkatan dalam jumlah penggunaan pakaian di Malaysia.

“Kapas bukan saja selesa sebagai pemakaian harian di rumah, tetapi juga di luar terutama dalam keadaan cuaca panas di Malaysia,” katanya ketika majlis pelancaran eksklusif bersama media yang diadakan di Hotel Le Meridien, Kuala Lumpur.

Penggunaan material Jacquard atau sutera kapas menjadikan penghasilan korset Wacoal paling bermutu kerana mampu membentuk tubuh pada bahagian tertentu terutama me�ngempiskan perut, membentuk pinggul serta mengecilkan paha.

Untuk korset separuh dan panjang (legging) hadir dalam material power net dengan potongan unik dan mudah renggang bagi membantu bukan saja bahagian bermasalah wanita, tetapi menjadikan paha dan kaki lebih langsing.

Memenuhi cita rasa wanita, korset Wacoal hadir dalam warna polos serta bercorak binatang menjadikan legging ini sesuai dipadankan kemeja atau kemeja-T untuk aktiviti santai di luar.

Sebagai penghargaan kepada golongan wanita terutama pelanggan tetap, Wacoal memperkenalkan rangkaian korset bermutu merangkumi jenis pendek, separuh dan panjang juga pengenalan pakaian tidur Jia Cami.

Untuk keselesaan, pakaian tidur Jia Cami hadir dalam gaya lebih santai dan segar. Penggunaan fabrik kapas seratus peratus menjadikan pakaian tidur paling selesa untuk wanita.

Himpunan Jia Cami hadir dalam beberapa warna seperti hitam, kelabu, kuning dan merah jambu sama ada berukuran pendek, seluar dipadankan blaus atau kemeja-T pendek tanpa lengan.

Potongan longgar ditambah perhiasan reben pada kedua-dua poket menjadikan pakaian tidur ini tampil eksklusif dengan gaya tersendiri.

“Wanita di Malaysia akan menjadi lebih sofistikated serta sangat mengambil berat mengenai gaya hidup mereka. Justeru, mereka sangat mementingkan penampilan bukan saja di luar malah di kamar tidur,” katanya.

Wacoal kini boleh didapati di semua rangkaian Wacoal seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak pada harga terendah RM89 sehingga RM189.

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com