Sunday, March 13, 2011

Pecut 300km sejam

| Sunday, March 13, 2011 | 0 comments



BARANGKALI bila menyentuh mengenai kereta ‘super’, tidak banyak boleh diceritakan, lebih-lebih lagi kenderaan itu sudah sedia untuk bergerak laju di jalan raya.

Begitupun, tidak semua pemilik kenderaan berkuasa tinggi berpuas hati dengan kuasa dikeluarkan jenteranya. Seperti empunya Nissan Skyline R34 ini, kelajuan asal belum memadai baginya. Untuk itu, dia melaburkan hampir RM50,000 semata-mata untuk meningkatkan keupayaan keretanya.


MENARIK... spoiler AZ Projector menambah kegarangan kereta ini


CANGGIH... papan pemuka Nissan Skyline

Menurut pemiliknya, Nissan Skyline GTR yang dibeli pada 2002 sudah 70 peratus diubah suai. Antaranya ialah penggunaan kotak gear Cusco LSD penuh, ‘twin plate Ogura’, tangki minyak Cusco, ‘Greaddy blow off’, ‘intercooler Infinity’, ‘water tamp’ dan ‘computer box’ Haltega S2000.

Melihatkan alat ganti berprestasi tinggi digunakan, tidak mustahil kereta miliknya mampu memecut sehingga 300km/j.

Malah, kuasa asal sebanyak 245 kuasa kuda (hp) berjaya ditingkatkan kepada 400hp.

Bak kata orang, kereta laju perlu dihias supaya padan dengan kuasa yang dikeluarkan. Begitu juga pegangan anak muda ini apabila dia memilih hitam sebagai warna kereta kesayangannya.

Barangkali juga, sesiapa yang melihatnya pasti tertarik dengan konsep ranggi dipamerkan. Warna hitam digabung oren menyerlahkan lagi elemen ‘sporty’ terhadap kenderaan ini.

Rasanya, mungkin ramai juga menggeruni kenderaan ini jika melihatnya di jalan raya meskipun belum mengetahui kuasa sebenar jentera ini.

Selain itu, pemiliknya menggunakan sepasang rim daripada Volk Racing GTC bersaiz 19 inci. Sesuai dengan badannya yang besar dan lebar, penggunaan rim dengan saiz itu lebih sesuai dan stabil ketika bergerak.

Bagi menambah daya tarikan terhadap kenderaan ini, pemiliknya memasang bodykit daripada model Skyline GTR. Kacukan Nissan Skyline R34 dan GTR ini kelihatan garang. Ditambah pula penggunaan spoiler AZ Projector, kenderaan bergelar ‘Black Monster’ ini pasti mengganas di jalan raya.


ENJIN
Twin plate Ogura
Tangki minyak Cusco
Greaddy blow Off
Intercooler Infinity
Computer box Haltega S2000
Water Tamp
EVC

TRANSMISI
Manual Cusco LSD penuh

LUARAN
Bodykit Nissan Skyline GTR
Spoiler AZ Projector

RIM
Volk Racing GTC 19 inci

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com