Thursday, March 3, 2011

Jangan Guna Aplikasi Telefon Mudah Alih Layari i-Akaun

| Thursday, March 3, 2011 | 0 comments



KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengingatkan orang ramai supaya tidak terpedaya atau menggunakan aplikasi perisian telefon mudah alih yang menyediakan akses kepada i-Akaun KWSP yang dibangunkan pihak ketiga.

Pengurus Besar Perhubungan Awam KWSP Nik Affendi Jaafar berkata, kewujudan aplikasi itu tidak diiktiraf KWSP dan pihaknya tidak menjamin keselamatan dan kewibawaan aplikasi tersebut.

"Kaedah yang paling selamat bagi mengakses i-Akaun adalah secara terus melalui laman web myEPF," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Katanya, mereka yang telah menggunakan aplikasi tersebut dan kemudian tidak boleh mengakses i-Akaun mereka melalui laman web myEPF dinasihatkan melaporkan mengenainya kepada Pusat Panggilan KWSP dengan segera di talian 03-89226000.

Untuk maklumat lanjut cara untuk mendaftar di i-Akaun, pengguna boleh melayari www.kwsp.gov.my atau menghantar pertanyaan melalui alamat e-mel myEPF di http://enquiry.kwsp.gov.my. - Bernama

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

THERE ARE MORE HERE

 

Malay Mail Online

The Star Online: Most Viewed: Nation

NST Online: Topnews

The New York Times

The Washington Post

Gossip Cop

Harakahdaily

Malaysiakini

Harian Metro: BeritaUtama

Berita Harian: Mutakhir

Kosmo Online

CNN.com

Followers

Please leave your blog link

© Copyright 2010. insanidaily.com . All rights reserved | insanidaily.com is proudly powered by Blogger.com | Template by insanidaily.com - insanidaily.com